انواع فیزیوتراپی

سه شنبه 15 مرداد 1398
11:01
admin

فیزیوتراپی به شیوه ای از درمان بیماری ها و اختلالات عصبی، ماهیچه ای و اسکلتی گفته میشود که از تجهیزات مکانیکی، جریان های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر بهره میبرد. در این روش ها، ورزش، امواج مختلف، مانند امواج صوتی، مغناطیسی، لیزر، شاک وِیو، رادیویی و خواص درمانی آب (آب‌درمانی)، سرما و گرما، استفاده از سوزن خشکبه کار گرفته میشود. هدف فیزیوتراپی پیشگیری از بیماری ها، درمان، توانبخشی، کاهش نیاز به برخی از جراحی ها و درمان های دارویی طولانی مدت ، افزایش سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد است.

در درمان کمردرد، فیزیوتراپی روش های درمانی متعددی را ارائه میدهد که تاثیر آن ها اثبات شده و قطعی است. از جمله این روش ها تمرین درمانی، ترکشن و استفاده از مدالیته های درمانی است. همچنین فیزیوتراپیست با آموزش رعایت عادات حرکتی صحیح، روش تسکین درد و انجام تمرینات ویژه در خانه به درمان کمردرد شما کمک خواهد کرد.

با فیزیوتراپی کمردرد میتوانید بدون نیاز به انجام عمل جراحی و پرداخت هزینه های بالا و دارو، توان حرکتی کمر خود را به دست آورید.

درمان های فیزیوتراپی کمر درد به دو دسته فعال و منفعل تقسیم میشود. درمان های منفعل که معمولا به کمک دستگاه ها و یا درمان های دستی انجام میشود باعث ریلکس شدن عضلات و کاهش درد میشود. به همین دلیل در ابتدای درمان ، از روش های منفعل برای بهبود وضعیت فرد استفاده می شود و هدف این است که بیمار برای انجام درمان های فعال آمادگی پیدا کند. درمان های فعال ، تمرینات و حرکاتی هستند که کمر را تقویت کرده و از بروز مجدد کمر درد جلوگیری می کند.

دست یک عضو بسیار متحرک در بدن است که کارهای روزمره افراد مثل برداشتن اشیا، غذا خوردن، لباس پوشیدن و... را انجام میدهد. برگرداندن عضو به حالت اولیه بعد از آسیب در کمترین زمان ممکن اهمیت زیادی دارد. در آسیب های دست مثل شکستگی ها یا آسیب های عضله، اگر این عضو تورم داشته باشد، اول با آموزش حرکات صحیح دست را بالاتر از سطح بدن قرار میدهند تا با دامنه حرکتی کوتاه تورم را تخلیه کرد. بعد از آن در فیزیوتراپی دست برای جلوگیری از کوتاهی دست یا چسبندگی عضلات تمرینات کششی استفاده میشود. در مرحله آخر تمرینات تقویتی برای همه عضلات و کامل کردن دامنه حرکتی برای بازگشت بیمار به فعالیت های عادی به وی داده میشود.

فیزیوتراپی در منزل یک روش درمانی است که برای افراد توانبخشی بعد از یک آسیب شدید انجام میشود و موجب بازپروری، حفظ و به حداکثر رسیدن عملکرد، حرکت و قدرت فرد میشود. در واقع فیزیوتراپی مشکلاتی مثل شکستگی و یا شکاف در استخوان، آسیب های ستون فقرات، سکته مغزی، اختلالات عصبی و صدمات ورزشی را درمان میکند. همچنین در توانبخشی بعد از جراحی کاربرد دارد.

تکنیک های الکتروتراپی، روش های درمانی دستی یا برنامه های مختلف ورزشی، کشش عضلات، ماساژ، طب سوزنی ، گرما و سرما درمانی از روش های درمانی در فیزیوتراپی هستند که بیماران میتوانند این خدمات را در منزل هم دریافت کنند.

منبع: فیزیوتراپی



[ بازدید : 103 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به fefet است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]