بررسی نقش پوشت در استایل شما

پنجشنبه 10 بهمن 1398
14:36
admin

بررسی نقش پوشت در استایل شما

کیست که نداند اکسسوری ها تاثیر ویژه و مهمی بر استایل آقایان و نظم نهایی آن دارند. اکسسوری ها باعث چرخش نگاه در استایل شما می شوند. یعنی نمیگذارند که استایل و لباس شما تکراری به نظر برسد. در نهایت اکسسوری ها تبدیل به امضای استایل شما خواهند شد. اکسسوری ها باعث چرخش نگاه می شوند به بان دیگر با افزودن خطوط جدید به استایل شما جانی دوباره می بخشند. در ادامه نکاتی بیشتر درباره پوشت و کراوات میخوانیم.



پوشت نوعی اکسسوری پارچه ای است که در جیب چپ کت قرار میگیرد. این اکسسوری با ایجاد خطوط جدید در لباس شما باعث ایجاد توازن وهارمونی در استایل شما می شود. گفته می شود این اکسسوری اولین بار در یونان باستان ابداع شد.هم چنین رومی های باستان از تکه ای پارچه برای آغاز جنگ گلادیاتورها استفاده می کردند، هر زمان که امپراطور دستمالش را می انداخت جنگ شروع میشد.

پوشت چگونه به یک اکسسوری تبدیل شد؟

از قرن چهارده میلادی پوشت در میان اروپایی های اشرافی به عنوان یک اکسسوری پر کاربرد و صد البته تزیینی مورد استفاده قرار گرفت. از همان سال شروع به دوخت دستمال جیبی کوچک از پارچه های خاص مانند ابریشم کردند و طرح هایی زیبا بر روی آن دست دوزی می شد.

در دویست سال پیش، زمانی که کت های دو تکه ابداع شدند مردان سعی کردند که مرتب تر باشند و دوست نداشتند که دستمال ابریشمی زیبای خود را داخل جیبشان قرار دهند. پس پوشت را به جیب روی سینه سمت چپ کتشان گذاشتند

در قرن بیستم به دلیل ایجاد روش هایی برای تا زدن، پوشت محبوب تر شد و به این ترتیب تبدیل به یک اکسسوری شد. مخصوصا برای مردانی که میخواهند تیپ خود را با دستمال جیبی از جنس سیلک ، کتان و یا لنین کامل کرده و از مد روز جا نمانند.


پوشت و هر آن چه که باید از آن بدانید

شما باید همیشه پوشت سفیدی در کمد خود داشته باشید تا به راحتی با هر رنگ کت و شلواری آن را ست کنید اما شما میتوانید استایلی خاص و جسورانه داشته باشید پس خوب است تنها به یک رنگ پوشت قناعت نکنید و انواع پوشت با طرح ها و رنگهای مختلف متناسب با رنگ کت شلوارهای داخل کمدتان داشته باشید. اینگونه میتوانید با هر بار با عوض کردن پوشت خود در استایل خود غوغا به پا کنید اما این اصل را هیچ گاه فراموش نکنید که دستمال جیب و کراوات مکمل یکدیگر هستند و اگر میخواهید هر دو را با هم استفاده کنید حتما به هماهنگی این دو با هم توجه داشته باشید. این هماهنگی به این معنی نیست که هر دو یک شکل باشند؛ خیر! بلکه طرح و رنگ پوشت و کراوات باید نزدیک به هم و مشابه باشند. اما اصلا نباید یک شکل باشند.

دستمال جیبی در سایزی بین ۲۵ تا ۴۵ سانتی متر در انواع جنس ساتن یا ابریشم ، کتان و لنین تولید می شود. ناگفته نماند که سایز پوشت به جنس پوشت بستگی دارد، به بیان دیگر هرچه جنس پوشت لطیف و نازک تر باشد اندازه اکسسوری بزرگتر می شود تا هنگامی که در جیب قرار میگیرد به خوبی نمایان باشد و جلوه گری کند. مهمترین نکته در پوشت این است که که پوشت را به صورتی تا زده و در جیب خود قرار دهید که مارک آن مشخص نباشد، به این نکته توجه خاصی داشته باشید.

منبع: پوشت و رمز و رازهای ست کردن و نگهداری از آن

کت و شلوار مشکی را با چه رنگ از اکسسوری ها و پیراهن ها میتوان ست کرد:

رنگ مشکی را معمولا میتوان با هر رنگی از اکسسوری ها و پیراهن ها ست کرد. اما یک قانون در هنگام پوشیدن کت و شلوار مشکی وجود دارد و آن هم اینگونه است که می گوید چه رنگی بیشتر با خصوصیات شما دارای تناسب است. رنگی که به تن دوست شما می آید ممکن است به تن شما دلچسب و زیبا نباشد. بنابراین باید روی تقطه قوت خودتان تمرکز داشته باشید و توجه کنید که کدام یک از رنگ های مکمل برای شما مناسب هستند. یک سری رنگها هستند که مدام مناسب ترکیب و ست کردن با کت وشلوار مشکی هستند. رنگ هایی مانند سفید، آبی روشن، خاکستری و صورتی.


ست کردن پیراهن سفید و کت و شلوار مشکی با پوشت راه راه یا شطرنجی:

شما در انتخاب پیراهن سفید با کت و شلوار مشکی دچار اشتباه نخواهید شد. کت و شلوار مشکی و ست آن با پیراهن سفید طرحی کلاسیک را همراه با پوشت و کراوات هایی به رنگ های تندی مثال مشکی، سبز زمردی، قرمز تیره، بنفش یا آبی کمرنگ و یا طرح شطرنجی و یا راه راه مطرح می کند. در نظر داشته باشید که از پارچه های براق استفاده نکنید چون سبب جلب توجه می شوند.

ست کت وشلوار مشکی با پیراهن آبی و پوشت سفید و مشکی:

ما به شما توصیه می کنیم که همراه با کت و شلوار مشکی و ست پیراهن ابی از اکسسوری هایی با طرح های سفید و مشکی استفاده کنید و نسخه ای شادتر و سرزنده تراز رنگ سفید کلاسیک بسازید.این رنگ ها نه تنها تفاوت جزئی با یکدیگر دارند بلکه در تراز با یکدیگر هم قرار می گیرند. برای این ترکیب پوشش کراوات مشکی ببندید. برای این ترکیب لباس از رنگ هایی مثال آبی کمی تیره، آبی لاجوردی و نیلی هم می توانید استفاده کنید.

ست کردن کت و شلوار مشکی با پیراهن مشکی و پوشت و کراوات مشکی:

در رابطه با نوع و ترکیب این رنگ باید کمی احتیاط را پیشه کرد. این ترکیب به تن برخی از آقایان آنچنان جذابیتی نداشته و بهتر است کمی تفاوت در رنگ لباس هایی که می پوشید وجود داشته باشد. بهتر است همراه با ست پیراهن مشکی و کت وشلوار مشکی کراوات نبندید اما می توانید از پوشت مشکی استفاده کنید. ما به شما عزیزان توصیه می کنیم که به هیچ وجه سعی نکنید که کراوات رنگی ببندید چرا که ظاهرتان دمده و شلخته به نظر می آید

ست کردن کت وشلوار مشکی با پیراهن صورتی وپوشت رنگ سفید، صورتی، گلبهی، یاسی :

همراه با کت وشلوار مشکی یک طیف صورتی را به شما پیشنهاد می کنیم. همراه با ان یک پوشت به رنگ صورتی، سفید، گلبهی و همچنین از کراوات هایی با رنگ مکمل استفاده کنید. برای اکسسوری ها رنگ هایی مثال یاسی، صورتی، آبی روشن، مشکی و آبی دریایی استفاده کنید. برای نمایان تر جلوه دادن ترکیب کت وشلوارمشکی و ست صورتی از پارچه هایی استفاده کنید که جنس و بافت و طرح های جوان و شاداب تری دارند.

منبع: روش های ست کردن پیراهن و پوشت با کت و شلوار مشکی

نحوه به کار بردن پوشت مردانه

توجه داشته باشید که نحوه استفاده از این اکسسوری نیاز به قدری تامل و برنامه ریزی داشته. با گذشت طول مدت بیش از یک قرن از تاریخ لباس های مردانه، تعداد قابل توجهی روش تا زدن دستمال جیبی اختراع و ایجاد شده است.

در ادامه به چند نمونه روش تا زدن مختلف دستمال جیبی اشاره خواهیم داشت و نحوه بستن آنها را به شما توضیح خواهیم داد. اهمیت اینکه کدام مدل را انتخاب کنید به میزان رسمی بودن استایل مورد نظر شما بستگی دارد و البته سلیقه و خوش فکر بودن شما و اهمیت صبر و حوصله شما.

چند روش مختلف برای تا کردن دستمال جیب کت مردانه:

کلاسیک:

ابتدا پوشت را به دو مربع ساده و کوچک تبدیل می کنیم ، بعد آن را به درازا تا زده تا هم سایز جیب کت شود، در نهایت پوشت را طوری در درون جیب کت قرار داده تا لبه های بیرونی آن بیرون از جیب قرار بگیرد.

پسکو :

پوشت را کاملا باز کنید، به نحوه درازا وتا زده تا یک سوم آن، یک تای درازای بعدی را روی تای قبلی انجام داده تا عرض دستمال اندازه جیب شود، دو تای هم اندازه را از بالا و پایین به سمت وسط دستمال زده و در آخرکل دستمال را تا بزنید به طوری که از وسط به دو قسمت مساوی شود. نحوه تای این پوشت پسکو می باشد

پف:

دستمال را به صورت کامل باز کرده، با نوک هر دو انگشت دستمال را از نقطه مرکز گرفته و بلند کنید و قسمت زیر دستمال رااز آن عبور داده، در آخر لبه تیز پوشت را تا بزنید.

تاج:

توجه کنید دقیقا بر عکس مدل قبلی اما با این تفاوت که در مدل قبلی دستمال جیبی رابا لبه تیز تا می زدیم ، اما در این مدل سپس، بعد از پایین آمدن حلقه انگشتی دور دستمال را از لبه گرد تا می زنیم.

گل:

یکی از معروفترین مدل های پوشت مدل گل است. توجه داشته باشید که برای این روش یک دست را به شکل مشت نیمه باز در زیر پوشت قرار داده.با دست دیگر قسمتی از دستمال را به داخل حلقه انگشت زیرین هدایت کرده. انگشتان دست زیرین را به یکدیگر کمی نزدیک می کنیم تا بخشی از دستمال که داخل حلقه انگشتانتان رفته است به حالتی ثابت قرار بگیرد. به کمک انگشتان دست دیگرتان دستمال را به جهت خلاف عقربه های ساعت چرخانده تا پیچش ایجاد شود. زمانی که شکل مورد نظر ایجاد شد، دستمال را فیکس کرده وداخل جیب کت قرار می دهیم.

تای مستطیلی:

این روش تا کردن پوشت کت مردانه به تای ریاست جمهوری هم معروف است و آسان ترین روش تا زدن است. کافی است دستمال مربوطه را به دو قسمت و بعد دوباره به روی خودش تا بزنید و برای بار آخر به صورت عمودی این کار را انجام دهید. به این ترتیب مسطتیل کوچکی شکل گرفته که از جیب شما بیرون می آید. در پایان لبه دستمال را صاف و تمیز با جیب موازی کرده و این کار بیش از ۳۰ ثانیه وقت نمی برد.

منبع: پوشت و همه چیز راجع به نحوه تا زدن آن


[ بازدید : 176 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به fefet است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]