بازدید گوگل | تفاوت بین ترافیک وب سایت مستقیم و ارگانیک

چهارشنبه 20 فروردين 1399
18:23
admin

برای مدت طولانی ، بازاریاب های دیجیتال خواص ترافیک مستقیم و ارگانیک را به سادگی خلاصه می کردند. برای اکثر موارد ، ترافیک ارگانیک شامل بازدید از موتورهای جستجو است ، در حالی که بازدید مستقیم از افرادی که URL شرکت شما را وارد مرورگر خود می کنند ، انجام می شود.

این توضیحات اما بسیار ساده است و بیشتر بازاریابان دیجیتالی را در صورت درک کامل و به دست آوردن بینش از ترافیک وب ، به ویژه منابع ارگانیک و مستقیم ، دقت نمی کنند.

منابع ترافیکی

فراتر از ترافیک ارگانیک و مستقیم ، باید تفاوت بین همه منابع ترافیکی خود و نحوه طبقه بندی ترافیک را درک کنید. اکثر سیستم عامل های آنالیتیک وب ، مانند Google Analytics ، از یک الگوریتم و نمودار جریان بر اساس وب سایت ارجاع یا پارامترهای URL استفاده می کنند که منبع ترافیک را تعیین می کنند. در اینجا تفصیلی از همه منابع آورده شده است:

مستقیم: هرگونه ترافیکی که مراجعه کننده یا منبع آن ناشناخته باشد.
ایمیل: ترافیکی از بازاریابی ایمیلی که با یک پارامتر ایمیل به درستی برچسب خورده است.
ارگانیک: ترافیک حاصل از نتایج موتور جستجو که بدست می آید .
جستجوی پرداخت شده: ترافیک از نتایج موتورهای جستجو که نتیجه تبلیغات پرداخت شده از طریق Google AdWords یا یک بستر جستجوی پرداخت شده دیگر است.
ارجاع: ترافیک زمانی اتفاق می افتد که کاربر شما را از طریق سایتی غیر از موتور جستجوی اصلی پیدا کند.
اجتماعی: ترافیک از یک شبکه اجتماعی ، مانند Facebook ، LinkedIn ، Twitter یا Instagram.
دیگر: اگر ترافیک در منبع دیگری قرار نگیرد یا از طریق یک پارامتر URL به عنوان “Other” برچسب گذاری شده باشد ، در ترافیک “Other” قرار می گیرد.
اکنون که ما برای کلیه منابع ترافیک وب مبنای کلی داریم ، بگذارید مشخصات دو منبع بسیار مهم را بررسی کنیم: ترافیک مستقیم و ارگانیک.

ترافیک مستقیم

ترافیک مستقیم به عنوان بازدیدکننده داشته و بدون وب سایت مرجع تعریف می شود. هنگامی که یک بازدید کننده پیوندی را از وب سایت به وب سایت دیگر دنبال می کند ، سایت مبدأ به عنوان مراجعه کننده در نظر گرفته می شود. این سایت ها می توانند موتورهای جستجو ، رسانه های اجتماعی ، وبلاگ ها یا وب سایت های دیگری باشند که به وب سایت های دیگر پیوند دارند. ترافیک مستقیم بازدیدهایی را که از آدرس URL ارجاع نمی شود طبقه بندی می کند.

به طور سنتی ، ما این ترافیک را به بازدید کنندگان به صورت دستی آدرس URL وب سایت یا کلیک روی پیوند مارک شده به آن نسبت داده ایم. اما امروز داستان پشت ترافیک مستقیم کمی پیچیده تر است و به نظر می رسد تعداد بازدیدهای مربوط به ترافیک مستقیم برای بسیاری از وب سایت ها به ویژه سایت هایی که دارای ترافیک ارگانیک هستند در حال افزایش است.

برای درک کامل ترافیک مستقیم آن ها ، در سال 2014 ، Groupon یک تست را اجرا کرد که در آن سایت خود را به مدت شش ساعت نمایه سازی کرد. هنگامی که گروپون این کار را انجام داد ، به این نتیجه رسیدند که 60 درصد از ترافیک مستقیم در واقع ارگانیک است زیرا عدم نمایه سازی سایت آن و متوقف کردن ترافیک ارگانیک نیز باعث کاهش ترافیک مستقیم آن شده است. به طور مثال شما سایت دیجی کالا را در ابتدا با سرچ یک کلمه پیدا می کنید و برای دومین بار اگر محصولی را مد نظر داشته باشید url دیجی کالا را به طور مستقیم وارد می کنید. اگر دیجی کالا برای اولین بار که سرچ می کردید با یک صفحه ی ارور رو به رو می شد و یا به هر دلیل وارد سایت نمی شدید، هیچ گاه برای دومین بار url سایت را وارد نمی کردید.

چرا سایت های بیشتری شاهد رشد مستقیم ترافیک هستند و در مورد آن چه کاری باید انجام دهید؟
بیایید به دلایل متداول ترافیک مستقیم حفر کنیم تا پاسخی پیدا کنیم:

کارمندان داخلی: کارمندان شما معمولاً از سایت شما بازدید می کنند و IP خود را از تجزیه و تحلیل وب فیلتر نمی کنند. به عنوان یک قانون کلی ، تمام IP های کارمندان شرکت را از طریق تجزیه و تحلیل وب فیلتر کنید.
مشتریان: آیا مشتریان شما در سایت شما وارد پورتال مشتری می شوند؟ این غالباً مقصر ترافیک مستقیم است. در این حالت ، شما نمی خواهید به طور کامل ترافیک را فیلتر کنید ، بلکه در عوض نمایش های مختلفی را در Google Analytics تنظیم می کنید تا بتوانید تجزیه و تحلیل وب را بدون این ترافیک مشاهده کنید.
ترافیک مستقیم واقعی: این افرادی هستند که URL شما را در مرورگر خود وارد می کنند یا شما را از طریق یک نشانک پیدا می کنند. هیچ کاری نمی توانید انجام دهید تا عمیق تر به این موضوع بپردازید – فقط این واقعیت را بپذیرید که کاربران واقعاً از مارک شما مطلع هستند.
ایمیل های مشتری های خاص ایمیل: این کلیک برای ارسال ایمیل از Outlook یا Thunderbird کاملاً متداول است که به اطلاعات ارجاع نمی شوند. با تجزیه و تحلیل ترافیک در حدود ارسال یک ایمیل خاص ، می توانید بطور معمول تشخیص دهید که آیا ایمیلی باعث ایجاد سنگر در ترافیک مستقیم شده است.
ترافیک تلفن همراه: در آزمایش Groupon که در بالا به آن اشاره شد ، Groupon دریافت که هم مرورگر و هم دستگاه برای توانایی آنالیز وب در ردیابی ترافیک ارگانیک مهم هستند. اگرچه دسک تاپ با استفاده از مرورگرهای رایج تأثیر کمتری از آزمایش (10-20 درصد) مشاهده کرد ، اما دستگاه های تلفن همراه هنگام نمایه سازی سایت از افت 50 درصدی در ترافیک مستقیم برخوردار بودند. به طور خلاصه ، با افزایش کاربران تلفن همراه ، به احتمال زیاد شاهد ترافیک مستقیم از ترافیک جستجوی ارگانیک حتی بیشتر خواهیم بود.
کلیک روی برنامه های تلفن همراه یا نرم افزارهای رومیزی: برنامه هایی مانند اسکایپ یا برنامه های خبری معمولاً از اطلاعات ارجاع شده عبور نمی کنند و بنابراین منجر به ترافیک مستقیم می شوند. بهترین راه برای گرفتن و تجزیه و تحلیل بیشتر این موضوع این است که بفهمید که در چه مواردی می توان از پیوندهای سایت استفاده کرد یا به صورت دیجیتالی از جمله برنامه ها قرار می گیرد.
ایمن سازی (https) به سایت های غیر ایمن (http): از آنجا که گوگل با تأکید بر اهمیت داشتن یک سایت ایمن ، وب سایت های بیشتری را ایمن میزبانی می کنند ، همانطور که توسط “https” در URL های خود نشان داده شده است. با این حال ، طبق پروتکل امنیتی ، هرگونه ترافیکی که از یک سایت امن به یک سایت غیر ایمن منتقل می شود ، اطلاعات ارجاع را منتقل نمی کند. شما می توانید با به روز کردن سایت خود ، از طریق یک گواهی SSL شخص ثالث ، این مشکل را تصحیح کنید.
هنگامی که به کل ترافیک وب سایت خود توجه می کنید ، طبق گفته های وب سایت آنالیز کاوشیک ، میزان ترافیک مستقیم در حدود 20 درصد است. با این حال ، با تغییراتی بزرگ در وب که بازاریابان را قادر به ردیابی منبع واقعی ترافیک نمی دانند ، به احتمال زیاد شاهد افزایش این درصد خواهیم بود. حال ، در مورد ترافیک ارگانیک چطور؟

ترافیک ارگانیک

ترافیک آلی کانال اصلی است که بازاریابی ورودی سعی در افزایش آن دارد. این ترافیک به عنوان بازدید کننده از موتور جستجو مانند Google یا Bing تعریف می شود. این شامل تبلیغات جستجوی پولی نمی شود ، اما این بدان معنا نیست که ترافیک ارگانیک تحت تأثیر جستجو یا پرداخت تبلیغات قرار نمی گیرد یا مثبت یا منفی. چون ممکنه بعدها دوباره به سایت شما ترافیک مستقیم داشته باشند. به طور کلی ، مردم به موتورهای جستجو اعتماد دارند و عباراتی مانند “فقط Google” آن را تقویت می کند که انسان به موتور جستجو گره خورده است. بنابراین ، جستجوهای پرداخت شده ، نمایش و یا حتی کمپین های آفلاین می توانند جستجوها را هدایت کنند ، که ممکن است در حالی که آن کمپین ها در حال اجرا هستند ، ترافیک ارگانیک را افزایش دهند.

به گفته این ، ما همچنین می دانیم که ترافیک جستجوی ارگانیک به طور کلی با تغییراتی در چیدمان گوگل در نتایج جستجو در سالهای اخیر تأثیر منفی گذاشته است ، که باعث شده برخی وب سایت ها مانند وایفایر 25 درصد از کلیک روی دسک تاپ و 55 درصد در تلفن همراه مشاهده کنند. به نتایج جستجوی پرداخت شده گم شوید.

برای جمع بندی تمام این اطلاعات ، حتی ترافیک ارگانیک ، مانند ترافیک مستقیم ، برخی مناطق خاکستری دارد. با این حال ، در اکثر موارد ، ترافیک ارگانیک توسط سئو هدایت می شود. هرچه برای کلمات کلیدی رقابتی بهتر رتبه بندی کنید ، ترافیک ارگانیک بیشتری حاصل می شود. وب سایت هایی که به طور مداوم محتوای بهینه شده برای جستجو را ایجاد می کنند ، شاهد افزایش مداوم در جستجوی ارگانیک و موقعیت بهتر در نتایج جستجو خواهیم بود. به عنوان یک بازاریاب ، مهم است که هر ماه به جستجو در کلمات کلیدی و صفحات رده بالا خود بپردازید.

داده های ترافیک یک روش عالی برای گرفتن ترافیک وب سایت و ابتکارات بازاریابی شما است. وقتی به طور مرتب محتوای وبلاگ را می نویسید و تبلیغ می کنید ، می توانید از داده های ترافیک برای ردیابی نتایج و ارتباط این تلاش ها با ROI واقعی استفاده کنید. برای دیدن روندها و گزارش بهبود در طول زمان ، حتماً به تعداد ترافیک وب سایت در فواصل طولانی مدت نگاه کنید.

منبع: https://googlefirstlink.com/blog/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%af%db%8c%d8%af-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%da%a9-%d9%88%d8%a8-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%85/


[ بازدید : 399 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به fefet است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]